Papīra neparastās pārvērtības
Mums jāaudzina bērni par radošām personībām, kas spēj uztvert un novērtēt novitātes, jātrenē spēja izteikties, domāt, radīt jaunu no esošā. Prasme radoši risināt problēmas un situācijas, bez īpašas sagatavošanās spēt reaģēt uz pēkšņām situācijas maiņām, būt gatavam sadarboties ar vienaudžiem un pieaugušajiem.
Jaunrades darbi radošajās darbnīcās (31.martā)
Grupa „Gliemezīši”
Dzejolis
Autors Endijs
„Hiacinte”
Hiacinte ir smaržīga kā konfekte,
Visi bērni ļoti priecājas par to.
Mīklas
Tā ir
puķe, tā zied pavasarī un ļoti labi smaržo. Kas tā ir!
Autors Patrīcija (atbilde hiacinte)
Autors Patrīcija (atbilde hiacinte)
Autors
Paula
Tas ir ovāls, balts un žigls.
(atbilde zaķis)
Stāsts
Reiz Lieldienu zaķis skrēja pa dārzu. Un atrada burkānu, zaķis apēda visus
burkānus un aizskrēja uz mežu meklēt olas. Lieldienu zaķis atrada 5 olas un
nesa bērniem. Tad bērni olas apēda ar sāli, lai visu gadu nemelotu. Un zaķa
bērni bija laimīgi.
Autoru grupa: Ance - Lībagu sākumskola, Inese, Endijs, Paula, Aleksandrs,
Namejs - Jūrmalas pii "Zvaniņš".
Grupa „Taurenīši”
Stāsts
Dzīvoja vista Tomsone un gailis Džerijs. Kādu dienu
vista izdēja olu un pēc kādas nedēļas ola ieplīsa un cālis izšķīlās. Sākumā
viņš mācījās atpazīt mammu un tēti, tad staigāt, tāpēc, ka visiem cilvēku
bērniem arī jāmācās staigāt, tāpēc, ka visiem cilvēku bērniem arī jāmācās
staigāt.
Cālis bija skaists, dzeltenā krāsā, knābis – oranžs un
divas lielas, apaļas, zilas acis. Vista un gailis nolēma viņu nosaukt par
Fikso. Cālis ātri auga un uzauga par lielu, ātru gaili. Viņš bija visātrākais
savā ciemā.
Kādu
dienu Fiksais devās ceļojumā uz parku, jo gribēja satikt draugu un parku, jo
gribēja satikt draugu un uzspēlēt futbolu. Viņam noveicās, jo citi cāļi –
Maikls, Teo un Krodijs gribēja to pašu.
Draugi aizrāvās ar basketbola spēli un Fiksais bija uzvarētājs,
jo izšķirošo bumbu iemeta pēdējā sekundē. Tad viņi visi kopā devās ceļojumā,
lai atrastu dimantu un zeltu.
Draugi nepamanīja, ka ir pienācis vakars un viņiem bija
laiks doties mājās, kur to gaidīja siltas vakariņas. Viņi atvadījās un gāja
katrs uz savām mājām, lai nākamajā dienā satiktos un turpinātu savus
piedzīvojumus.
Sapnī visi draugi redzēja, ka ir laimīgi.
Autoru
grupa: Miķelis, Tomass, Mārtiņš
Jaunrades darbi pēc radošās darbnīcas (2.aprīlī)
Terēze
Dzejolis „Čiepa”
Esam
mazas māsiņas
Maziņas
un labiņas
Īpašas
un gudras.
Evita
Stāsts. „Cālenīte”
Reiz dzīvoja mazs cālītis, kuram nebija
draugu. Reiz domāja iet meklēt draugu. Tad satika cālīti vārdā Čieps. Viņi sadraudzējās.
Agate
Mīkla. Dzeltens ar
sarkanu knābīti, kas tas ir? (cālis)
Lība
Dzejolis „Septiņas māmuliņas”
Septiņas
māmuliņas ir man
Visas ir
mīļas un labas
Pirmā
mani apskauj un ģērbj
Pārējās
baro.
Kristers
Mīkla. Viņš lēkā ,ar
garām ausīm. Viņš var uz savām austiņām staigāt. Kas tas ir? Vēl viņam ir ūsas.
( zaķis)
Elza
Dzejolis „Dārta”
Zaķi,
zaķi garausīti
Cik tu
vari olas atnest?
Mārtiņš
Mīkla. Dzeltens ar
maziem dzelteniem spārniņiem, no olas izšķīlās. Kas tas ir? ( cālis)
Tomass
Mīkla. Mazs, mazs
dzeltens
Izšķiļas no oliņas. (cālis)
Amanda
Mīkla. Viņš ir
dzeltens, viņš ir mīlīgs. (cālis)
Daniela
Stāsts.
Cālītis vakarā gāja meklēt māju. Ienāca mājā. Gāja gulēt.
Ģirts
Mīkla. Viņš ir raibs.
Mīkla. Viņš ir raibs.
Ar seksti un cāļu kājām. (gailis)
Mikus
Mīkla. Viņš lēkā,
kustina ausis, ēd burkānus, kustina ļipu. (zaķis)
Bērnu radošos stāstus, dzejoļus, mīklas - uzklausīja un pierakstīja Jūrmalas pii "Zvaniņš" skolotāja Inga
Auziņa
Papīra rotaļas
Jūrmalas PII „Zvaniņš”
Grupa „Vardītes” Zita Reimane, Iveta
Urlovska
Mērķis. Izglītojamo fiziskās attīstības sekmēšana, darbojoties ar papīru.
Uzdevumi.
1. Rosināt
vēlmi piedalīties kopīgā darbībā un prieku par savu darbošanos, savas
varēšanas apzināšanos, pozitīvu attieksmi pret vienaudžiem;
2.Sekmēt
kustību koordinācijas, līdzsvara un pirkstu muskulatūras attīstību,
darbojoties ar papīru;
3. Sekmēt
ritma izjūtu un uzmanību, dejojot un spēlējot spēli;
4.Sekmēt
sadarbības prasmju attīstību, darbojoties grupā.
Kurjeri
Sadalās divās komandās, katrai komandai uz ķeblīša
salikti maziņi papīra kvadrātiņi.
Papīra
kvadrātiņi ar kokteiļa salmiņu jāpiesūc un tādā veidā (piesūktus) jāaiznes līdz
otram, attālākam ķeblītim. Ar rokām pieturēt nedrīkst, ja papīrs nokrīt zemē
tas jāpaceļ ar salmiņu.
Vinnētāji
ir tie, kam tas izdodas ātrāk.
Dejas ar avīzi
Spēlētāji sadalās pāros. Viens no pāra saņem avīzi.
Atskanot mūzikai, pāri sāk dejot. Kad mūzika apklust, avīze jāpārlok uz pusēm
un pārim jānostājas uz tās. Atsāk skanēt mūzika, un dejas turpinās. Kad mūzika
atkal apklust, avīze jāpārlok vēlreiz un jānostājas uz tās. Spēle turpinās,
līdz izstājas visi tie pāri, kas nevar novietoties uz avīzes, jo tā kļūst aizvien
mazāka. Uzvar pāris, kas palicis pēdējais.
Muzikālais avīžu paklājiņš
Skanot mūzikai, spēlētāji soļo aplī viens aiz otra.
Viņiem ceļā tiek nolikts avīžu paklājiņš, kuram spēlētāji drīkst uzkāpt. Ja
kāds no spēlētājiem atrodas uz šī paklājiņa, kad mūzika pārstāj skanēt, viņš
izstājas. Ja paklājiņš šajā brīdī ir tukšs, no spēles neviens neizstājas. Spēle
turpinās līdz brīdim, kad paliek pēdējais spēlētājs, kurš tad arī ir
uzvarētājs.
Ūdensrozes
Skanot mūzikai, visi spēles
dalībnieki sāk lēkāt kā vardītes pa laukumu. Brīdī, kad mūzika apklust spēles
dalībnieki – vardītes lec uz avīzi – ūdensrozi. Avīzes- ūdensrozes ir par vienu
mazāk nekā spēles dalībnieki. Dalībnieks, kurš nav uzlecis uz ūdensrozes
izstājas no spēles. Spēli turpina, līdz palicis viens dalībnieks.
Karstā konfekte
Spēles
dalībnieki sēž aplī. Mūzikai skanot, dalībnieki padod viens otram konfekti.
Brīdī, kad mūzika beidz skanēt, apli atstāj tas spēlētājs, pie kura ir
konfekte. Uzvar spēlētājs, kas aplī paliek pēdējais.
Baznīca
Katrs dalībnieks novieto uz galvas
avīzi. Atskanot mūzikai, spēlētāji sāk staigāt pa telpu, uzlikuši avīzes uz
galvas, un cenšas tās noturēt līdzsvarā. Apklustot mūzikai dalībniekiem
jācenšas nolaisties uz ceļiem. Ja kādam no dalībniekiem neizdodas noturēt avīzi
uz galvas, viņiem no spēles jāizstājas. Uzvar tas, kas palicis pēdējais.
Grupas
„Saules zaķēni” pii skolotājas : Daiga Zālīte, Ilma Ivančika
„Jautrie papīrīši”
Iepriekšējais darbs. No konfekšu papīriem izveidot „kvadrātiņus”.
Mērķis. Attīstīt kustību koordināciju un komunikatīvās prasmes.
Uzdevumi.
1.
Salocīt konfekšu papīrus pa stūrīšiem.
2.
Veicināt sīkās motorikas attīstību.
3.
Orientēties plaknē.
4.
Attīstīt uzmanību.
Gaita. Salocītos papīrus noliek uz rokas delnas un ar piesitienu pret galda
malu uzmet uz galda virsmas. Nākošais dalībnieks dara to pašu, ja viņa konfekšu
papīrītis nokļūst uz cita dalībnieka papīrīša, tad tas jau pieder viņam ( tāpat
kā ar Lieldienu olām).
Uzvar tas dalībnieks, kurš savācis visvairāk konfekšu papīrīšus.
Trāpi ar asti
Materiāli. Tualetes papīru rullīši (katram dalībniekam viens). Ķeglis
iekārts auklā, kuru piestiprina pie dalībnieka vidukļa ( rullītis aplīmēts ar
reklāmas avīžu gabaliņiem).
Mērķis. Grupēties kolonnā, ievērot rotaļas noteikumus.
Uzdevumi.
1.
Orientēties telpā.
2.
Attīstīt uzmanību un precizitāti.
Gaita. Dalībnieki sadalās divās komandās, nostājas viens aiz otra.
Pirmā gājienā komandas dalībnieks noliek tualetes papīra rullīti. Otrā
gājienā šo papīra rullīti apgāž ar ķegļa palīdzību ( ķeglis iekārts ap
dalībnieka vidukli). Trešā gājienā viens aiz otra salasa nogāztos tualetes
rullīšus. Uzvar komanda, kura uzdevumu veikusi pirmā.
Pūt tālumā
Iepriekšējais darbs. Papīra dvieļu „serdes” . No reklāmām izveidotas
bumbas. Uz kartiņām dalībnieku vārdi.
Mērķis. Trenēt ieelpu un izelpu.
Uzdevumi.
1.
Pūst ar spēku.
2.
Atrast starp kartiņām savu vārdu.
Gaita. Dalībnieki sastājas divās komandās viens aiz otra. Izpūš bumbiņu no
„trubas” tālumā. Atzīmēt bumbiņas nokrišanas vietu ar savu vārdu.
Veiksmīgākos „pūtējus” apbalvot ar skaļiem aplausiem.
Pārvieto no trauka uz trauka
Iepriekšējais darbs. Izveidot no vates nelielas bumbiņas, bet no reklāmas
papīra „trubiņas”.
Mērķis. Trenēt ieelpu un izelpu.
Uzdevumi.
1.
Izveidot vates bumbiņas.
2.
Iepūst gaisu „trubiņā”, ar mērķi uzsūkt
vates bumbiņu, to pārvietojot no trauka uz trauka.
Gaita. Vates bumbiņas vienā traukā, ar trubiņu „uzsūkt” to un pārvietot
citā traukā, kura komanda ātrāk pārvietos vates bumbiņas.
Iepūt bumbu vārtos
Iepriekšējais darbs. Uz galda virsmas izveidoti divi „futbola vārti”. Divas
komandas ar „trubiņām” ( reklāmas rullīšiem), futbola bumba izveidota no reklāmas
lapām.
Mērķis. Sekmēt sadarbības prasmi.
Uzdevumi.
1.
Pilnveidot prasmi spēlēt komandās.
2.
Attīstīt uzmanību un orientāciju plaknē.
Gaita. Dalībnieki sadalās divās komandās, kuras cenšas ar pūšanas paņēmienu
ieraidīt „bumbu” pretinieka vārtos.
Draudzības paklāji
Materiāls. Biezas reklāmas lapas.
Mērķis. Sekmēt sadarbības prasmi.
Uzdevumi.
- Orientēties telpā mūzikas
pavadījumā.
- Attīstīt uzmanību.
- Sekmēt rotaļas dalībniekiem
sadarbību vienam ar otru.
Gaita. Kustēties mūzikas pavadījumā pa telpu, kurā uz grīdas izklāti
„paklājiņi” (reklāmas), mūzikai apstājoties dalībnieki nostājas uz „paklājiņa”.
Katru nākošo reizi pa „paklājam” noņem. Rotaļas noslēgumā paliek divi „paklājiņi”,
izskaita uz kura „paklājiņa” sastājušies vairāk „draudzīgo” rotaļnieku, tie
uzvar kā draudzīgākie.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru