ceturtdiena, 2015. gada 9. aprīlis

Pavasara darbi.

Papīra neparastās pārvērtības

Mums jāaudzina bērni par radošām personībām, kas spēj uztvert un novērtēt novitātes, jātrenē spēja izteikties, domāt, radīt jaunu no esošā. Prasme radoši risināt problēmas un situācijas, bez īpašas sagatavošanās spēt reaģēt uz pēkšņām situācijas maiņām, būt gatavam sadarboties ar vienaudžiem un pieaugušajiem.


Jaunrades darbi radošajās darbnīcās (31.martā)
Grupa „Gliemezīši”
  Dzejolis
Autors Endijs    
„Hiacinte”
Hiacinte ir smaržīga kā konfekte,
Visi bērni ļoti priecājas par to.
      Mīklas                  
Tā ir puķe, tā zied pavasarī un ļoti labi smaržo. Kas tā ir!
Autors Patrīcija (atbilde hiacinte)


 Autors Paula
Tas ir ovāls, balts un žigls.
                                  (atbilde zaķis)

Stāsts
Reiz Lieldienu zaķis skrēja pa dārzu. Un atrada burkānu, zaķis apēda visus burkānus un aizskrēja uz mežu meklēt olas. Lieldienu zaķis atrada 5 olas un nesa bērniem. Tad bērni olas apēda ar sāli, lai visu gadu nemelotu. Un zaķa bērni bija laimīgi.
Autoru grupa: Ance - Lībagu sākumskola, Inese, Endijs, Paula, Aleksandrs, Namejs - Jūrmalas pii "Zvaniņš".

Grupa „Taurenīši”

Stāsts
Dzīvoja vista Tomsone un gailis Džerijs. Kādu dienu vista izdēja olu un pēc kādas nedēļas ola ieplīsa un cālis izšķīlās. Sākumā viņš mācījās atpazīt mammu un tēti, tad staigāt, tāpēc, ka visiem cilvēku bērniem arī jāmācās staigāt, tāpēc, ka visiem cilvēku bērniem arī jāmācās staigāt.
Cālis bija skaists, dzeltenā krāsā, knābis – oranžs un divas lielas, apaļas, zilas acis. Vista un gailis nolēma viņu nosaukt par Fikso. Cālis ātri auga un uzauga par lielu, ātru gaili. Viņš bija visātrākais savā ciemā.
            Kādu dienu Fiksais devās ceļojumā uz parku, jo gribēja satikt draugu un parku, jo gribēja satikt draugu un uzspēlēt futbolu. Viņam noveicās, jo citi cāļi – Maikls, Teo un Krodijs gribēja to pašu.
Draugi aizrāvās ar basketbola spēli un Fiksais bija uzvarētājs, jo izšķirošo bumbu iemeta pēdējā sekundē. Tad viņi visi kopā devās ceļojumā, lai atrastu dimantu un zeltu.
Draugi nepamanīja, ka ir pienācis vakars un viņiem bija laiks doties mājās, kur to gaidīja siltas vakariņas. Viņi atvadījās un gāja katrs uz savām mājām, lai nākamajā dienā satiktos un turpinātu savus piedzīvojumus.
Sapnī visi draugi redzēja, ka ir laimīgi.
Autoru grupa: Miķelis, Tomass, Mārtiņš


Jaunrades darbi pēc radošās darbnīcas (2.aprīlī)
Terēze
Dzejolis „Čiepa”
Esam mazas māsiņas
Maziņas un labiņas
Īpašas un gudras.

Evita
Stāsts. „Cālenīte”
 Reiz dzīvoja mazs cālītis, kuram nebija draugu. Reiz domāja iet meklēt draugu. Tad satika cālīti vārdā  Čieps. Viņi sadraudzējās.
Agate
Mīkla. Dzeltens ar sarkanu knābīti, kas tas ir? (cālis)
Lība
Dzejolis „Septiņas māmuliņas”
Septiņas māmuliņas ir man
Visas ir mīļas un labas
Pirmā mani apskauj un ģērbj
Pārējās baro.
Kristers
Mīkla. Viņš lēkā ,ar garām ausīm. Viņš var uz savām austiņām staigāt. Kas tas ir? Vēl viņam ir ūsas. ( zaķis)
Elza
Dzejolis „Dārta”
Zaķi, zaķi garausīti
Cik tu vari olas atnest?
Mārtiņš
Mīkla. Dzeltens ar maziem dzelteniem spārniņiem, no olas izšķīlās. Kas tas ir? ( cālis)
Tomass
Mīkla. Mazs, mazs dzeltens
            Izšķiļas no oliņas. (cālis)

Amanda
Mīkla. Viņš ir dzeltens, viņš ir mīlīgs. (cālis)
Daniela
Stāsts. Cālītis vakarā gāja meklēt māju. Ienāca mājā. Gāja gulēt.
Ģirts
Mīkla. Viņš ir raibs.
            Ar seksti un cāļu kājām. (gailis)

Mikus
Mīkla. Viņš lēkā, kustina ausis, ēd burkānus, kustina ļipu. (zaķis)
Bērnu radošos stāstus, dzejoļus, mīklas - uzklausīja un pierakstīja Jūrmalas pii "Zvaniņš" skolotāja Inga Auziņa

Papīra rotaļas

Jūrmalas PII „Zvaniņš”
Grupa „Vardītes” Zita Reimane, Iveta Urlovska

Mērķis. Izglītojamo fiziskās attīstības sekmēšana, darbojoties ar papīru.
Uzdevumi.
1. Rosināt vēlmi piedalīties kopīgā darbībā un prieku par savu darbošanos, savas varēšanas apzināšanos, pozitīvu attieksmi pret vienaudžiem;
2.Sekmēt kustību koordinācijas, līdzsvara un pirkstu muskulatūras attīstību, darbojoties ar papīru;
3. Sekmēt ritma izjūtu un uzmanību, dejojot un spēlējot spēli;
4.Sekmēt sadarbības prasmju attīstību, darbojoties grupā. 

Kurjeri

Sadalās divās komandās, katrai komandai uz ķeblīša salikti maziņi papīra kvadrātiņi.
Papīra kvadrātiņi ar kokteiļa salmiņu jāpiesūc un tādā veidā (piesūktus) jāaiznes līdz otram, attālākam ķeblītim. Ar rokām pieturēt nedrīkst, ja papīrs nokrīt zemē tas jāpaceļ ar salmiņu.
Vinnētāji ir tie, kam tas izdodas ātrāk.

Dejas ar avīzi

Spēlētāji sadalās pāros. Viens no pāra saņem avīzi. Atskanot mūzikai, pāri sāk dejot. Kad mūzika apklust, avīze jāpārlok uz pusēm un pārim jānostājas uz tās. Atsāk skanēt mūzika, un dejas turpinās. Kad mūzika atkal apklust, avīze jāpārlok vēlreiz un jānostājas uz tās. Spēle turpinās, līdz izstājas visi tie pāri, kas nevar novietoties uz avīzes, jo tā kļūst aizvien mazāka. Uzvar pāris, kas palicis pēdējais.

Muzikālais avīžu paklājiņš

Skanot mūzikai, spēlētāji soļo aplī viens aiz otra. Viņiem ceļā tiek nolikts avīžu paklājiņš, kuram spēlētāji drīkst uzkāpt. Ja kāds no spēlētājiem atrodas uz šī paklājiņa, kad mūzika pārstāj skanēt, viņš izstājas. Ja paklājiņš šajā brīdī ir tukšs, no spēles neviens neizstājas. Spēle turpinās līdz brīdim, kad paliek pēdējais spēlētājs, kurš tad arī ir uzvarētājs.

Ūdensrozes

            Skanot mūzikai, visi spēles dalībnieki sāk lēkāt kā vardītes pa laukumu. Brīdī, kad mūzika apklust spēles dalībnieki – vardītes lec uz avīzi – ūdensrozi. Avīzes- ūdensrozes ir par vienu mazāk nekā spēles dalībnieki. Dalībnieks, kurš nav uzlecis uz ūdensrozes izstājas no spēles. Spēli turpina, līdz palicis viens dalībnieks.

Karstā konfekte

Spēles dalībnieki sēž aplī. Mūzikai skanot, dalībnieki padod viens otram konfekti. Brīdī, kad mūzika beidz skanēt, apli atstāj tas spēlētājs, pie kura ir konfekte. Uzvar spēlētājs, kas aplī paliek pēdējais.

Baznīca

            Katrs dalībnieks novieto uz galvas avīzi. Atskanot mūzikai, spēlētāji sāk staigāt pa telpu, uzlikuši avīzes uz galvas, un cenšas tās noturēt līdzsvarā. Apklustot mūzikai dalībniekiem jācenšas nolaisties uz ceļiem. Ja kādam no dalībniekiem neizdodas noturēt avīzi uz galvas, viņiem no spēles jāizstājas. Uzvar tas, kas palicis pēdējais.

Grupas „Saules zaķēni” pii skolotājas : Daiga Zālīte, Ilma Ivančika

„Jautrie papīrīši”
Iepriekšējais darbs. No konfekšu papīriem izveidot „kvadrātiņus”.
Mērķis. Attīstīt kustību koordināciju un komunikatīvās prasmes.
Uzdevumi.
1.      Salocīt konfekšu papīrus pa stūrīšiem.
2.      Veicināt sīkās motorikas attīstību.
3.      Orientēties plaknē.
4.      Attīstīt uzmanību.
Gaita. Salocītos papīrus noliek uz rokas delnas un ar piesitienu pret galda malu uzmet uz galda virsmas. Nākošais dalībnieks dara to pašu, ja viņa konfekšu papīrītis nokļūst uz cita dalībnieka papīrīša, tad tas jau pieder viņam ( tāpat kā ar Lieldienu olām).
Uzvar tas dalībnieks, kurš savācis visvairāk konfekšu papīrīšus.
Trāpi ar asti
Materiāli. Tualetes papīru rullīši (katram dalībniekam viens). Ķeglis iekārts auklā, kuru piestiprina pie dalībnieka vidukļa ( rullītis aplīmēts ar reklāmas avīžu gabaliņiem).
Mērķis. Grupēties kolonnā, ievērot rotaļas noteikumus.
Uzdevumi.
1.      Orientēties telpā.
2.      Attīstīt uzmanību un precizitāti.
Gaita. Dalībnieki sadalās divās komandās, nostājas viens aiz otra.
Pirmā gājienā komandas dalībnieks noliek tualetes papīra rullīti. Otrā gājienā šo papīra rullīti apgāž ar ķegļa palīdzību ( ķeglis iekārts ap dalībnieka vidukli). Trešā gājienā viens aiz otra salasa nogāztos tualetes rullīšus. Uzvar komanda, kura uzdevumu veikusi pirmā. 
Pūt tālumā
Iepriekšējais darbs. Papīra dvieļu „serdes” . No reklāmām izveidotas bumbas. Uz kartiņām dalībnieku vārdi.
Mērķis. Trenēt ieelpu un izelpu.
Uzdevumi.
1.      Pūst ar spēku.
2.      Atrast starp kartiņām savu vārdu.
Gaita. Dalībnieki sastājas divās komandās viens aiz otra. Izpūš bumbiņu no „trubas” tālumā. Atzīmēt bumbiņas nokrišanas vietu ar savu vārdu.
Veiksmīgākos „pūtējus” apbalvot ar skaļiem aplausiem.
Pārvieto no trauka uz trauka
Iepriekšējais darbs. Izveidot no vates nelielas bumbiņas, bet no reklāmas papīra „trubiņas”.
Mērķis. Trenēt ieelpu un izelpu.
Uzdevumi.
1.      Izveidot vates bumbiņas.
2.      Iepūst gaisu „trubiņā”, ar mērķi uzsūkt vates bumbiņu, to pārvietojot no trauka uz trauka.
Gaita. Vates bumbiņas vienā traukā, ar trubiņu „uzsūkt” to un pārvietot citā traukā, kura komanda ātrāk pārvietos vates bumbiņas.
Iepūt bumbu vārtos
Iepriekšējais darbs. Uz galda virsmas izveidoti divi „futbola vārti”. Divas komandas ar „trubiņām” ( reklāmas rullīšiem), futbola bumba izveidota no reklāmas lapām.
Mērķis. Sekmēt sadarbības prasmi.
Uzdevumi.
1.       Pilnveidot prasmi spēlēt komandās.
2.      Attīstīt uzmanību un orientāciju plaknē.
Gaita. Dalībnieki sadalās divās komandās, kuras cenšas ar pūšanas paņēmienu ieraidīt „bumbu” pretinieka vārtos.
Draudzības paklāji
Materiāls. Biezas reklāmas lapas.
Mērķis. Sekmēt sadarbības prasmi.
Uzdevumi.
  1. Orientēties telpā mūzikas pavadījumā.
  2. Attīstīt uzmanību.
  3. Sekmēt rotaļas dalībniekiem sadarbību vienam ar otru.
Gaita. Kustēties mūzikas pavadījumā pa telpu, kurā uz grīdas izklāti „paklājiņi” (reklāmas), mūzikai apstājoties dalībnieki nostājas uz „paklājiņa”. Katru nākošo reizi pa „paklājam” noņem. Rotaļas noslēgumā paliek divi „paklājiņi”, izskaita uz kura „paklājiņa” sastājušies vairāk „draudzīgo” rotaļnieku, tie uzvar kā draudzīgākie.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Klimata pārmaiņas

       Klimata pārmaiņu mazināšana ir ikdienas sastāvdaļa, kas prasa ne tikai praktisku rīcību, bet arī kritisko domāšanu, radošumu, sadarbī...